Posádka Titaniku

Napsal Anetś DeRamburg (») 28. 10. 2012, přečteno: 2407×
http://img.cas.sk/img/4/bigArticle/1249240_titanic-katastrofa-vyrocie-posadka.jpg

 se kapitánem byl tehdy tvrdý chlebíček. Smith začal ve věku šestnácti let jako plavčík na plachetnici. Během anglo-búrské války sloužil jako kapitán v Královské námořní záloze. V době, kdy převzal velení Titaniku, mu bylo šedesát let, pro společnost White Star se plavil třicet let, z toho dvacet pět let v hodnosti kapitána. Kdosi spočítal, že do první plavby Titaniku měl kapitán Smith za sebou již dva milióny mil plavby ve službách společnosti. White Star Smithovi plně důvěřovala. Jmenovala ho komodorem své flotily a svěřovala mu velení nad nejnovějšími a nejlepšími zaoceánskými parníky. Než nastoupil na Titaniku, velel kapitán Smith Olympiku. Z mužů na kapitánských můstcích pobíral nejvyšší plat - 1250 liber ročně, zatímco například kapitán Lord z lodi Californian, která nepřispěchala Titaniku na pomoc, dostával ročně 240 liber. Zachoval se i filmový snímek, na němž je kapitán Smith zachycen v uniformě se šosatým kabátem; má tvrdý límec, čtyři pásky na rukávech a s pečlivě upraveným vousem vypadá upjatě a důstojně. Důvěryhodný vzhled byl tehdy pro kapitána lodi stejnou výhodou, jakou je dnes pro pilota dopravního letadla.

Mezi cestujícími byl velmi oblíbený a mnoho cestujících si dokonce měnilo plánované trasy na lodi jen aby se plavili s ním.

O postavení, které měl kapitán Smith nejen v námořních kruzích, ale ve společnosti vůbec, svědčí o události, ke kterým došlo po jeho smrti. O dva roky později, v roce 1914, rozhodl starosta Lichfieldu, že si Smith zaslouží, aby mu město postavilo pomník.

Smith

 

H. T. Wilde (zástupce kapitána)
W. M. Murdoch (první)
Ch. H. Lightoller 
(druhý)
H. J. Pitman 
(třetí)
J. G. Boxhall 
(čtvrtý)
H. G. Lowe 
(pátý)
J. P. Moody 
(šestý)

 

Palubních důstojníků bylo na Titaniku sedm, tři z nich ve funkci strážních důstojníků (vrchní, první a druhý důstojník) a čtyři mladší důstojníci (třetí, čtvrtý, pátý a šestý důstojník). Jejich pracovní čas byl organizován podle rozdělení celého dne na šest čtyřhodinových úseků, takzvaných stráží. Od 8 hodin ráno do 12 hodin to byla "dopolední" stráž, od 12 do 16 hodin "odpolední", od 16 do 20 hodin "psí" stráž, od 20 do 24 hodin "první", od 24 do 4 hodin ráno "střední" nebo "hřbitovní" a od 4 do 8 hodin "ranní" nebo i "kávová" stráž. Jejich počátek oznamovalo osm úderů na zvon umístěný na navigačním můstku, potom zvon zazněl ještě každou půlhodinu a celou hodinu.

 

Při započetí každé čtyřhodinové služby přišel na můstek nový strážní důstojník vystřídat předchozího. Prověřil pozici lodi, její kurs a rychlost, srovnal tyto údaje se záznamem na tabuli v kormidelně a s mapou, vyslechl od důstojníka, který právě skončil, informace o počasí, bezdrátových depeších a všech dalších skutečnostech, které by jej mohly zajímat nebo být důležité pro průběh jeho služby. V noci se končící důstojník vždy ještě několik minut zdržel, než si zrak jeho nástupce zvykl na temnotu obklopující loď. Teprve poté nový strážní důstojník převzal službu. Od té chvíle byl odpovědný za vše, co se po dobu jeho služby na lodi a v souvislosti s její plavbou dělo a stalo. Přijímal pravidelná telefonická hlášení docházející na můstek z různých míst, rozhodoval o všech opatřeních, která bylo nutno učinit, a dával závazné pokyny všem ostatním členům posádky. Pouze v případě naléhavé potřeby, nouze nebo mimořádné události informoval strážní důstojník kapitána, který se jinak na navigačním můstku zdržoval jen podle svého vlastního uvážení.

 

Spolu s novým strážním důstojníkem nastupoval službu i jeden z mladších důstojníků. Bylo zvykem, že strážní důstojník měl své stanoviště na návětrné straně a mladší důstojník na závětrné straně navigačního můstku, aby byla neustále zajištěna kontrola na obou stranách lodi. Mladší důstojník plnil po dobu služby řadu úkolů, včetně sledování úchylky kompasu, obstarával telefon, dohlížel na kormidlo a v případě potřeby odcházel podat hlášení kapitánovi. Jeho hlavní povinností bylo ulehčit strážnímu důstojníkovi, na kterém spočívala všechna odpovědnost a jehož pozornost neměla být zatěžována či rozptylována podřadnějšími úkony.

 

Na velkých a rychlých parnících White Star Line byla zavedena praxe, podle které strážní neboli starší důstojníci drželi čtyři hodiny službu a osm hodin odpočívali: vrchní důstojník sloužil od 2 do 6 hodin ráno a odpoledne, druhý důstojník od 6 do 10 hodin ráno a večer a první důstojník od 10 do 2 hodin v noci a v témže časovém úseku přes poledne. Mladší důstojníci měli čtyři hodiny služby a čtyři hodiny odpočinku, v případě takzvané "psí" stráže, to jest od 16 do 20 hodin odpoledne, se vyměnili po dvou hodinách, aby byl dosažen lichý počet služeb a tím se zajistilo, že nebude na téhož důstojníka připadat každý den plavby služba ve stejné době. Při výměně strážních důstojníků přicházel na můstek i nový kormidelník, aby se ujal kormidla, a současně se také měnily hlídky.

 

Získat místo důstojníka na jednom z velkých transatlantských parníků bylo touhou těch nejschopnějších a nejnadanějších mladých mužů britského obchodního loďstva. Mladí námořníci se proto ze všech sil snažili vyniknout a usilovně pracovali, aby vytoužené mety dosáhli. Po několika letech tvrdé dřiny, většinou na plachetních lodích, skládali poddůstojnické zkoušky, poté v některé z námořních škol studovali matematiku, námořní astronomii, nautiku a navigaci. Následoval další pobyt na moři a složení důstojnických zkoušek. Teprve potom bylo možno pomýšlet, opět po náročných zkouškách, na získání kapitánského patentu, který svému nositeli přiznával oprávnění velet na moři.

 

Společnosti jako Cunard a White Star Line dokázaly, díky svému prioritnímu postavení v transatlantské osobní a poštovní přepravě, do svých služeb získat ty nejlepší důstojníky, nejschopnější navigátory a námořníky. White Star Line vyžadovala od zájemců o zařazení na důstojnické místo na některé ze svých velkých lodí, aby prošli školou mořeplavby na plachetnicích, aby měli příslušná osvědčení, pokud možno kvalifikaci Extra Master, a aby náleželi k zálohám britského válečného námořnictva.

 

Je proto přirozené, že při obsazování důstojnických míst na Titaniku, svém nejnovějším a největším parníku, rejdařství vybralo ty nejlepší.

 

Kapitán a sedm důstojníků, kteří se střídali na můstku Titaniku při jeho panenské plavbě, bezesporu náleželo k elitě britského obchodního loďstva. Velká rejdařství jako Cunard nebo White Star Line dobře věděla, proč provádějí tak přísný výběr a kladou tak vysoké požadavky na velitele a důstojníky svých poštovních a pasažérských lodí. Dobré platy, záviděníhodná strava, prostorné kajuty a pravidelné dovolené, to byla jen jedna, ta světlejší stránka služby na transatlantských parnících. Existovala ještě druhá stránka, méně zářivá. Nároky na odolnost důstojníků a zátěž, jaké byla během plavby po frekventovaných severoatlantských trasách vystavena jejich nervová soustava a psychika, byly obrovské a jen ti nejzdatnější mohli vydržet.

R. Hitchens
A. Ollivier

Hitchens


 

Hogg, Evans
Symons, Jewell
Fleet, Lee

 

Společnost White Star Line zpravidla zaměstnávala na větších lodích šest mužů hlídkové skupiny. Neměli jinou povinnost než ve dne v noci, dva současně, držet hlídku na stanovišti na předním stožáru. Dvě hodiny sloužili a čtyři hodiny odpočívali. Hlídky ve vraním hnízdě pozorně sledovaly okolní vody a hlásily na můstek vše, co uviděly, jako například kouř na obzoru, vzdálená světla, trosky, předměty na hladině a samozřejmě i plující ledovce. Muži, kteří vykonávali tuto činnost po dlouhou dobu, byli natolik zkušení, že jim nic neuniklo, a už na velkou vzdálenost dokázali rozpoznat, ať už prostým okem nebo dalekohledem, každý předmět nebo úkaz. Byla to samozřejmě služba velmi namáhavá, vyžadující po celou dobu stoprocentní soustředění a pozornost, zejména za špatného počasí a snížené viditelnosti. Proto také, kromě pravidelného měsíčního platu, dostávali za každou absolvovanou plavbu ještě zvláštní příplatek ve výši pěti šilinků.

 

George Alfred Hogg
Měl 29 let. Narodil se ve městě Hull 6. března 1883. Oženil se a měl dvě děti. Před Titanikemsloužil na Dongole. Na moři byl 13 let.

 

Alfred Frank Evans
Bylo mu 24 let. Narodil se ve městě Hampshire a žil v Southamptonu. Před tím než nastoupil naTitanic, sloužil na Oceaniku.

 

George Symons
Měl 24 let. Narodil se ve městě Weymouth 23. února 1888. Před Titanikem pracoval naOceaniku.

 

Archibald Jewell
Narodil se 4. prosince 1888. Byl to syn Johna Jewella (námořníka) a Elizabeth Jewell. Jeho matka zemřela při porodu 9. dubna 1891.

 

Frederick Fleet
Narodil se v Liverpoolu 15. října1887. Nevěděl kdo jsou jeho rodiče. Žil u pěstounů. Ve 12 letech šel do učení a v 16 skončil. V roce 1903 se stal námořníkem a zanedlouho se vypracoval na kvalifikovaného námořníka. Před nástupem na Titanic se plavil na Oceaniku.

 

Reginald Robinson Lee
Narodil se v Bensingtonu, Oxfordshire v roce 1870. Pracoval na Olympiku.

Posádka

Hlídka

Jack Phillips
Harold Bride

Bezdrátová telegrafie, umožňující vydání lodních novin, byla jedním ze zázraků nastupujícího dvacátého století. Při přednášce proslovené v polovině roku 1911 Guglielmo Marconi, muž, který měl o ni největší zásluhy, pravil: "Ti, kdo absolvují dlouhé cesty po moři, již nejsou odtrženi od ostatního světa. Obchodníci pokračují za přijatelné poplatky v korespondenci se svými kanceláři v  Evropě a v Americe, cestující si mohou vyměňovat společenské pozdravy a vzkazy s přáteli na pevnině, na palubách velkých parníků mohou být denně vydávány noviny informující o hlavních událostech dne.

Hlavní dobrodiní radiotelegrafie však spočívá v tom, že umožňuje lodím, které se ocitly v potížích, spojit se s plavidly plujícími v blízkosti nebo s pobřežními stanicemi.

Radiostanice Titaniku byla nejmodernější a nejvýkonnější s výjimkou stanice Olympiku - jaká kdy byla na kterékoli obchodní lodi instalována. Ve dne byl její dosah od 250 do 400 mil a v noci až 2 000 mil. Titaniku byl stanoven volací znak MGY. Radiotelegrafickou kabinu tvořily tři místnosti: v první byl instalován přijímač, operační stůl a kontrolní zařízení, ve druhé vysílačka a třetí sloužila jako ložnice telegrafistů. Elektrickou energii dodával stanici generátor poháněný parním strojem, v případě nouze mohla užít generátor na naftu, umístěný na člunové palubě, nebo baterii akumulátorů. O obsluhu radiostanice se starali dva muži: starší operátor Jack Phillips a mladší operátor Harold Bride.

Oba telegrafisté si rozdělili služby tak, že Phillips byl u aparatury od 8 hodin večer do 2 hodin po půlnoci, pak nastoupil Bride, který končil v 8 hodin ráno. Přes den sloužil do 2 hodin odpoledne Phillips, po něm Bride do 8 hodin večer, ale v rámci této obecné dohody se střídali tak, jak jim to nejlépe vyhovovalo.

Důležitou součástí práce obou telegrafistů, zejména v noci, bylo přijímání zpráv. V přesně stanovenou dobu, kdy silný vysílač v Poldhu na východoamerickém pobřeží zahajoval hlavní zpravodajskou relaci, Phillips, který míval v tu dobu směnu, oznámil všem lodím a pobřežním stanicím, že přechází na příjem zpráv, a naladil přijímač na příslušnou vlnu. Zakrátko se ozvala stanice v Poldhu vysílající pro lodi, jejichž majitelé uzavřeli s Marconiho zpravodajskou službou příslušnou dohodu. Operátor se sluchátky na uších rychle zapisoval série Morseových znaků se stručnými informacemi o všech významných událostech z celého světa. Zachycoval v průměru osmnáct slov za minutu a zpravodajská relace zpravidla trvala asi půl hodiny. Když skončila, poslal záznam lodnímu hospodáři, který jej po kontrole předal tiskaři, a ráno již měli cestující v rukou čerstvé noviny. Po zpravodajské relaci následoval dlouhý blok informací a vzkazů určených různým lodím plujícím ve vodách severního Atlantiku. Povětšinou byl signál jasný a srozumitelný, nicméně se při atmosférických poruchách stávalo, že radiotelegrafista nezachytil vše, co potřeboval, a musel o chybějící části relace žádat jiné poblíž plující lodi, které měly víc štěstí.

Zbytek denní i noční doby radiostanice Titaniku přijímala a vysílala stovky různých zpráv a vzkazů, podstatnou část z nich tvořily depeše soukromého charakteru, odesílané cestujícími nebo jim adresované. Zkušený telegrafista dokázal rozeznat řadu svých kolegů na jiných lodích nebo na pobřežních stanicích podle osobitého "rukopisu", kterým se vyznačovalo vysílání toho či onoho z nich. Mnozí se znali ze škol stejné společnosti a pravidelně si i na vzdálenost mnoha set mil popřávali "dobrou noc" a "dobré ráno" a vyměňovali přátelské pozdravy.

Služební postavení lodních radiotelegrafistů bylo zvláštní. Nepatřili k lodním důstojníkům, odlišovali se od nich i uniformou - například Phillips a Bride nosili uniformu příslušníků Marconiho námořní služby - a vyplácela je příslušná radiotelegrafická společnost. S posádkou a s důstojníky - zejména na velkých osobních parnících - se nijak blíž nestýkali, mnohdy je ani všechny neznali. Jejich světem byla radiotelegrafická kabina, kterou jen zřídkakdy opouštěli. Náročná a vyčerpávající služba jim nedovolovala příliš se rozptylovat, často měli tolik práce, že jen taktak stihli v lodní jídelně oběd nebo večeři. A to vše za velmi skromný plat: například měsíční mzda mladšího radiotelegrafistyTitaniku vypláceného Marconiho společností činila čtyři anglické libry. V prvních desetiletích dvacátého století mohli tedy vykonávat funkce radiotelegrafistů na zaoceánských parnících jen skuteční nadšenci, kteří zcela propadli fascinujícímu kouzlu světa elektromagnetických vln.

 

W. H. Hartley (kapelník)
J. Hume 
(houslista)
F. Clarke 
(basista)
R. Bricoux 
(čelista)
W. T. Brailey 
(klavírista)
G. Krins 
(houslista)
J. W. Woodward 
(čelista)
P. C. Taylor 
(čelista a klavírista)

 

Lodní orchestr Titaniku tvořila skupina osmi hudebníků, sedm z nich byli Angličané a jeden Francouz.

 

Wallace Henry Hartley
Kapelník Wallace Henry Hartley pocházel ze staré muzikantské rodiny. Zpočátku vystřídal několik hotelových orchestrů, nějakou dobu hrál v orchestru Cunardovy Mauretanie a na začátku roku 1912 ho White Star Line získala pro první plavbu Titaniku.

 

Jock Hume
Houslista Jock Hume byl přes svoje mládí na lodích White Star Line už dobře známý a velmi oblíbený jak u cestujících, tak u posádek. V předchozím roce hrál na Olympiku a po jeho srážce s křižníkem Hawke ho matka opakovaně prosila, aby se už na moře nevracel. Jock se však chtěl brzy oženit, potřeboval peníze a rejdařství nabídlo lákavou mzdu.

 

Fred Clarke
Jeho kolega, basista Fred Clarke z Liverpoolu, přestože nikdy předtím na moři nebyl, nastoupil naTitanic z obdobného důvodu - zimní koncertní sezóna skončila a musel podporovat ovdovělou matku.

 

Robert Bricoux
W. Theodore Brailey

Čelista Robert Bricoux ze severofrancouzského Lille a klavírista W. Theodore Brailey přišli z parníku Carpathia.

 

G. Krins
J. W. Woodward
P. C. Taylor

I poslední tři z hudebníků, Angličané G. Krins, J. W. Woodward a P. C. Taylor, byli mistry svých nástrojů.

 

Orchestr Titaniku, považovaný mnoha cestujícími za nejlepší, jaký kdy na lodi slyšeli, vyhrával od dopoledních hodin až do pozdního večera a stálý zájem cestujících svědčil o mimořádné oblibě, kterou si získal hned od prvního dne.

Orchestr

William F. N. O'Loughlin náležel k veteránům White Star Line. Po studiích pracoval krátce jako praktický lékař v jižním Irsku a poté nastoupil u White Star Line, v jejíchž službách strávil víc než čtyřicet let. Byl starším lodním lékařem společnosti. Sloužil na OceanikuBaltikuAdriatiku,Olympiku a nakonec i na Titaniku. Když rejdařství vybíralo nejlepší z nejlepších pro první plavbu své nejnovější lodi, nemohl být na místo lodního lékaře jmenován nikdo jiný než dr. O'Loughlin. Jeho pomocníkem byl na Titaniku další lékař irského původu dr. T. E. Simpson, syn významného belfastského specialisty.

Lékař

 

Gatti, Sig. Gaspare Antonino Pietro "Luigi" Vedoucí
Jeffery, Mr. William Alfred Kontrolní vedoucí
Vine, Mr. H. Asistent kontroly

 
Rousseau, Mr. P. Šéfkuchař
   
Maugé, Mr. Paul Kuchařský úředník

 
Bowker, Miss Ruth Pokladník
Martin, Miss Margaret "Mabel" E. Druhý pokladník

 
Coutin, Mr. Auguste Louis Kuchař
Monteverdi, Mr. Giovanni Asistent kuchaře
Charboisson, Mr. Adrian Masový specialista
Cornaire, Mr. Marcel Asistent masového spec.
Scavino, Sig. Candido Kráječ, porcovatel
Vicat, Mr. Jean Rybí specialista
Dornier, Mr. Louis A. Asistent rybího specialisty
Janin, Mr. Claude Marie Polévkový specialista
Vilvarlarge, Mr. Pierre Asistent polévkového spec.
Bietrix, Mr. G. Omáčkový specialista
Jouanmault, Mr. Georges J. Asistent omáčkového spec.
Bolhuis, Mr. Hendrik Zásobář
Jaillet, Mr. Henri Cukrář
Desvernine, Mr. Louis G. Asistent cukráře

 
Nannini, Sig. Francesco Luigi Arcangelo Vrchní číšník
Bochet, Sig. Pietro Giuseppe Druhý vrchní číšník

 
Bamfi, Sig. Ugo
Basilico, Sig. Giovanni 
Bazzi, Mr. Narciso 
Casali, Sig. Giulio 
Gilardino, Sig. Vincenzo Pio 
Piazzo, Mr. Pompeo
Poggi, Sig. Emilio 
Ratti, Sig. Enrico Rinaldo
Rigozzi, Sig. Abele 
Rotta, Sig. Angelo Mario 
Sesea, Sig. Gino 
Urbini, Sig. Robert 
Valvassori, Sig. Ettore Luigi
Vioni, Sig. Robert
Číšníci

 
Allaria, Sig. Battista Antonio (Baptiste) 
Bernardi, Sig. Battista (Baptiste)
Beux, Sig. David 
Crovella, Sig. Luigi (Louis) 
de Breucq, Mr. Maurice Emil 
de Marsico, Sig. Gianni 
Donati, Sig. Italo Francesco 
Monoros, Mr. Jean
Pedrini, Mr. Alessandro 
Perotti, Sig. Alfonso 
Peracchio, Sig. Alberto 
Peracchio, Sig. Sebastiano
Piatti, Mr. Louis
Ricaldone, Sig. Rinaldo Renato
Saccaggi, Sig. Giovanni Giuseppe Emilio 
Zanetti, Mr. Mario
Pomocníci

 
Blumet, Mr. Jean Baptiste Měl nastarost nádobí
Asperlach, Mr. Georges Asistent
Salussolia, Sig. Giovanni Měl nastarost sklo
Testoni, Sig. Ercole Asistent
Phillips, Mr. Walter John Zásobář
Pachera, Mr. Jean Baptiste S. Asistent zásobáře
Fei, Sig. Carlo Umývač nádobí
Bertoldo, Sig. Fioravante Giuseppe Asistent umývače nádobí
Mattman, Mr. Adolf Ledař

 
Vögelin-Dubach, Mr. Johannes ("Hans _") Specialista na kávu
Grosclaude, Mr. Gérald Asistent spec. na kávu
Price, Mr. Ernest Barman
Zarracchi, Sig. L. Vinař
Turvey, Mr. Charles Pikolík
Tietz, Mr. Carlo Správce

Titanic

Po srážce, poštovní úředníci rychle spěchali, aby přenesli poštovní pytle z paluby G na palubu F. Bohužel už v poštovní místnosti bylo 60 cm vody.

Gwinn, Mr William Logan
March, Mr John Starr
Smith, Mr John Richard Jago
Williamson, Mr James Bertram
Woody, Mr Oscar Scott

Hluboko v podpalubí uhelným prachem a potem pokrytí topiči a přihazovači krmili rozpálená topeniště novými a novými dávkami uhlí. Když Titanic vyplul, bylo ho v uhelných bunkrech 6 000 tun a plameny spolykaly za čtyřhodinovou směnu kolem jednoho sta tun. Na těchto mužích pracujících za mzdu taktak stačící uživit jejich rodiny, živořící v nouzových koloniích velkých přístavních měst, závisel chod obrovité luxusní lodi, oni jí dávali život a pohyb. Na zbrusu novémTitaniku sice byly pracovníí podmínky v kotelnách daleko snesitelnější než na starších lodích, ale i tak to byla pro stovky mužů úmorná dřina. Ve strojovně strojníci pozorně naslouchali chodu turbíny a pístových strojů, žádná odchylka od pravidelného rytmu nesměla uniknout jejich pozornosti.

Tipiči

Strojníci  Elektrikáři  Kotláři  Hasiči  Topiči  Mazači  Jiní

Strojníci
NA ZAČÁTEK
 
Bell, Mr Joseph Vedoucí strojníků
Farquharson, Mr William Edward Starší druhý strojník
Harrison, Mr Norman Mladší druhý strojník
Hesketh, Mr James H. 
 
Wilson, Mr Bertie Starší asistent druhého strojníka
Harvey, Mr Herbert Gifford 
Mladší asistent druhého strojníka
Shepherd, Mr Jonathan  
Hosking. Mr George Fox Starší třetí strojník
Dodd, Mr E.C. Mladší třetí strojník
Hodge, Mr Charles Starší asistent třetího strojníka
Coy, Mr F.E.G. 
Mladší asistent třetího strojníka
Fraser, Mr James  
Hodgkinson, Mr Leonard Starší čtvrtý strojník
Dyer, Mr Henry Ryland Mladší čtvrtý strojník
Smith, Mr James M. Starší asistent čtvrtého strojníka
Dodds, Mr Henry Watson "Renny" (náhradník)
Mladší asistent čtvrtého strojníka
Ward, Mr Arthur  
Kemp, Mr Thomas Hulman Extra Asistent čtvrtého strojníka - chladič
Parsons, Mr Frank Alfred Starší pátý strojník
Mackie, Mr W.D. Mladší pátý strojník
Millar, Mr Robert Extra pátý strojník
Moyes, Mr William Young Starší šestý strojník
McReynolds, Mr W. Mladší šestý strojník
Creese, Mr Henry Philip Palubní strojník
Millar, Mr Thomas Asistent palubního strojníka


Elektrikáři
NA ZAČÁTEK
 
Sloan, Mr Peter Vedoucí elektrikářů
Ervine, Mr Albert George Asistent vedoucího elektrikářů
Jupe, Mr Herbert 
 
Kelly, Mr William 
 
Middleton, Mr Alfred Pirrie  
Allsop, Mr Alfred Samuel Druhý elektrikář


Kotláři
NA ZAČÁTEK
 
Chisnall, Mr George Alexander
Starší kotlář
Fitzpatrick, Mr H. Mladší kotlář


Hasiči
NA ZAČÁTEK
 
Barrett, Mr Fredrick William 
Davies, Mr Thomas 
Ferris, Mr W. 
Ford, Mr Thomas 
Hendrickson, Mr Charles George 
Keegan, Mr James 
Mason, Mr J. 
Mayo, Mr William Peter 
Pugh, Mr Percy 
Small, Mr William 
Threlfall, Mr Thomas 
Ward, Mr J. 
Webber, Mr Francis Albert
Velitelé hasičů

 
Abraham, Mr C. 
Adams, Mr R. 
Allen, Mr Henry 
Bailey, Mr George W. 
"Ball, Mr W." see Carter, Mr James
Barlow, Mr C. 
Barnes, Mr Charles "Chas" 
Barnes, Mr J. 
Barrett, Mr Frederick W. 
Beauchamp, Mr George William 
Bendell, Mr T. 
Bennett, Mr George 
Benville, Mr E. 
Bessant, Mr W. 
Biddlecombe, Mr C. 
Biggs, Mr E. 
Black, Mr Alexander 
Black, Mr D. {Substitute} 
Blackman, Mr H. 
Blake, Mr Thomas 
Blaney, Mr James 
Blann, Mr Eustace H. 
Bradley, Mr Patrick 
Brown, Mr Joseph James {Substitute} 
Brown, Mr John 
Burroughs, Mr Arthur 
Burton, Mr Edward John 
Butt, Mr William 
Camner, Mr J. 
Carter, Mr James také jako "Ball, Mr W."
Cherrett, Mr William Victor 
Chorley, Mr J. 
Clark, Mr William 
Collins, Mr Samuel 
Combes, Mr George 
Cooper, Mr H. 
Copperthwaite, Mr B. 
Corcoran, Mr Dennis 
Couper, Mr Robert 
Crimmins, Mr James 
Cross, Mr W. 
Cunningham, Mr B. 
Curtis, Mr A. 
Diaper, Mr J. 
Dilley, Mr John 
Doel, Mr Frederick 
Doyle, Mr Lawrence 
Dymond, Mr Frank 
Flarty, Mr E. 
Fraser, Mr J. 
Geer, Mr Alfred Ernest {Substitute} 
Godley, Mr George 
Golder, Mr M. W. 
Graham, Mr Thomas G. 
Graves, Mr Sidney Frank 
Grodidge, Mr Ernest Edward 
Haggan, Mr John (or Hagan) 
Hall, Mr J. 
Hallett, Mr George 
Hands, Mr B. 
Hannam, Mr George 
Harris, Mr E. 
Harris, Mr Frederick 
Hart, Mr Thomas 
Hasgood, Mr R. 
Head, Mr A. 
Hodges, Mr W. 
Hosgood, Mr Richard {Substitute}
Hunt, Mr T. 
Hurst, Mr Charles John 
Hurst, Mr Walter 
Instance, Mr T. 
Jacobson, Mr John 
James, Mr Thomas 
Jarvis, Mr W. 
Joas, Mr N. 
Judd, Mr Charles E. 
Kaspar, Mr Franz Vilhelm 
Kemish, Mr George 
Kerr, Mr Thomas 
Kinsella, Mr L. {Substitute} 
Lahy, Mr T. E. 
Light, Mr C. 
Light, Mr W. 
Lindsay, Mr William Charles 
Lloyd, Mr W. {Substitute} 
Major, Mr William 
Marrett, Mr G. 
Marsh, Mr Frederick Charles 
Mason, Mr Frank Archibald Robert 
May, Mr Arthur 
Mayzes, Mr Thomas 
McAndrew, Mr Thomas 
McAndrews, Mr William 
McCastlen, Mr W. 
McGarvey, Mr Edward 
McGaw, Mr Errol 
McGregor, Mr J. 
McQuillan, Mr William 
McRae, Mr William Alexander 
Milford, Mr George 
Mintram, Mr W. 
Moore, Mr John J. 
Morgan, Mr Thomas A. 
Murdock, Mr William ("William John Murdoch")
Nettleton, Mr George 
Noon, Mr John 
Norris, Mr J. 
Noss, Mr Bertram Arthur 
Noss, Mr Henry
Nutbean, Mr William 
Oliver, Mr H. 
Othen, Mr Charles 
Paice, Mr Richard Charles John 
Painter, Mr Charles 
Painter, Mr Frank 
Pearse, Mr J. 
Podesta, Mr John
Pond, Mr George 
Priest, Mr Arthur John 
Pusey, Mr Robert William 
Reeves, Mr F. 
Rice, Mr Charles 
Richards, Mr Joseph James 
Rickman, Mr G. 
Roberts, Mr George 
Sangster, Mr Charles 
Saunders, Mr T. 
Saunders, Mr W. 
Scott, Mr Archibald 
Self, Mr Edward 
Senior, Mr Henry ("Harry")
Shea, Mr Thomas 
Shiers, Mr Alfred 
Smither, Mr Harry James ("Harry John _")
Snellgrove, Mr G. 
Sparkman, Mr H. 
Stanbrook, Mr Augustus 
Street, Mr Thomas Albert
Stubbs, Mr H. 
Sullivan, Mr S. 
Taylor, Mr John 
Taylor, Mr James 
Taylor, Mr T. 
Taylor, Mr William Henry 
Thomas, Mr James 
Thompson, Mr John 
Thresher, Mr George 
Tizard, Mr Arthur 
Triggs, Mr Robert 
Turley, Mr Richard 
van der Brugge, Mr Wessel Adrianus 
Vear, Mr H. 
Vear, Mr W. 
Wardner, Mr Fred 
Wateridge, Mr Edward Lewis 
Watson, Mr W. 
Williams, Mr E. 
Witcher, Mr A. 
Witt, Mr Henry Dennis {Substitute} 
Wyeth, Mr James 
Young, Mr Francis James
Hasiči


Topiči
NA ZAČÁTEK
 
Allen, Mr Ernest 
Avery, Mr James Frank 
Bevis, Mr James Henry 
Billows, Mr J. 
Binstead, Mr Walter 
Blake, Mr Percival Albert 
Brewer, Mr Henry 
Brooks, Mr J. 
Calderwood, Mr Hugh 
Carr, Mr Richard Stephen 
Casey, Mr T. 
Cavell, Mr George Henry 
Coe, Mr Harry 
Cooper, Mr James 
Cotton, Mr A. {Substitute} 
Crabb, Mr H. 
Dawson, Mr Joseph 
Dickson, Mr W. {Substitute}
Dillon, Mr Thomas Patrick 
Dore, Mr A. 
Eagle, Mr A. J. 
Elliott, Mr Everett Edward 
Evans, Mr William 
Ferrary, Mr Auto (Antonio?, Anton?) 
Ford, Mr H. 
Fredricks, Mr W. 
Fryer, Mr A. E. 
Gordon, Mr J. (T.?) {Substitute?} 
Gosling, Mr Bertram James 
Gosling, Mr S. 
Green, Mr George 
Harris, Mr Frederick 
Haslin, Mr James 
Hebb, Mr A. 
Hill, Mr J. 
Hinton, Mr William Stephen 
Hunt, Mr Albert 
Ingram, Mr Charles 
Kearl, Mr G. 
Lee, Mr H. 
Long, Mr F. 
Long, Mr W. 
Maskell, Mr Lei Adolphus 
McGann, Mr James 
McIntyre, Mr William 
Mitchell, Mr Lawrence 
Moore, Mr R. 
Morrell, Mr R. 
Morris, Mr W. 
O'Connor, Mr John {Substitute}
Pelham, Mr George 
Perry, Mr Edgar Lionel 
Perry, Mr H. 
Preston, Mr Thomas Charles 
Proudfoot, Mr R. 
Read, Mr J. 
Reed, Mr Robert 
Saunders, Mr W. 
Sheath, Mr Frederick 
Shillaber, Mr Charles 
Skeats, Mr W. 
Smith, Mr Ernest George 
Snooks, Mr W. 
Snow, Mr Eustace Philip 
Steel, Mr Robert Edward {Substitute}
Stocker, Mr H. 
Webb, Mr S. 
White, Mr Frank Leonard
White, Mr William George 
Wilton, Mr William 
Witt, Mr F. 
Woods, Mr H.
 


Mazači
NA ZAČÁTEK
 
Baines, Mr Richard 
Bannon, Mr John
Beattie, Mr Joseph 
Bott, Mr W. 
Castleman, Mr Edward 
Couch, Mr J. 
Eastman, Mr Charles 
Fay, Mr Thomas 
Gardner, Mr F. 
Goree, Mr Frank 
Gregory, Mr David 
Jago, Mr J. 
Jukes, Mr James 
Kearl, Mr Charles Henry 
Kelly, Mr James 
Kenchenten, Mr Fredrick 
Kirkham, Mr J. 
McInerney, Mr Thomas
Moores, Mr Robert Henry
Morris, Mr A. 
Olive, Mr Charles 
Pallas, Mr T. 
Phillips, Mr G. 
Pitfield, Mr William James
Prangnell, Mr George 
Ranger, Mr Thomas G. 
Scott, Mr Frederick 
Self, Mr Alfred Henry 
Stafford, Mr M. 
Tozer, Mr James 
Veal, Mr Arthur 
White, Mr Alfred 
Woodford, Mr Frederick
 


Jiní
NA ZAČÁTEK
 
Blake, Mr Seaton
Coleman, Mr John 
Fitzpatrick, Mr Charles William N. 
Gumery, Mr George
Zásobovatel

 
Knowles, Mr Thomas
May, Mr Arthur William
Hasiči

 
Foster, Mr A.
Kenzler, Mr Augustus 
Newman, Mr Charles Thomas 
Rudd, Mr Henry
Skladník

 
Duffy, Mr William Strojní písař
Rous, Mr Arthur J. Instalatér

Po nástupu na loď rozváděli mladší důstojníci a asistenti šéfů členy posádky do jejich ubikací.

Ubytování posádky na lodi

Paluba D  
vpředu, na přídi
.
108 topičů
Paluba E  
vpředu, na přídi
levobok, blíže k zádi
levobok, u zádi




levobok, těsně za středem
směrem k zádi
.
72 přikladačů uhlí
44 námořníků
62 stevardů 2. třídy
106 čišníků
24 stevardů ložnic
kuchyňský pomocný
personál
personál restaurantu
á la carte
Paluba F  
vpředu
levobok, uprostřed lodi
pravobok, uprostřed lodi
.
53 topičů
42 stevardů 3. třídy
techničtí důstojníci
Paluba G  
vpředu 15 vedoucích topičů
30 mazačů strojů

Ostatní členové posádky, kteří zajišťovali nejrůznější pomocné práce - tiskaři, poslíčci, žehliči šatstva a prádla, personál tureckých lázní a ošetřoven, příslušnici lodní policie, ošetřovatelé lamp, poštovní zřízenci - byli roztroušeni v mnoha malých enklávách po celé lodi poblíž míst, kde vykonávali své povinnosti. To se týkalo zvlášť stevardů a stevardek první třídy, jejichž kajuty pro dva až čtyři členy posádky se nalézaly v koutcích širokých chodeb nedaleko komfortně zařízených apartmá cestujících první třídy.

Zdroj: www.titanicworld.cz

Posádka





Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel tři a pět