
se kapitánem byl tehdy tvrdý chlebíček. Smith začal ve věku šestnácti let jako plavčík na plachetnici. Během anglo-búrské války sloužil jako kapitán v Královské námořní záloze. V době, kdy převzal velení Titaniku, mu bylo šedesát let, pro společnost White Star se plavil třicet let, z toho dvacet pět let v hodnosti kapitána. Kdosi spočítal, že do první plavby Titaniku měl kapitán Smith za sebou již dva milióny mil plavby ve službách společnosti. White Star Smithovi plně důvěřovala. Jmenovala ho komodorem své flotily a svěřovala mu velení nad nejnovějšími a nejlepšími zaoceánskými parníky. Než nastoupil na Titaniku, velel kapitán Smith Olympiku. Z mužů na kapitánských můstcích pobíral nejvyšší plat - 1250 liber ročně, zatímco například kapitán Lord z lodi Californian, která nepřispěchala Titaniku na pomoc, dostával ročně 240 liber. Zachoval se i filmový snímek, na němž je kapitán Smith zachycen v uniformě se šosatým kabátem; má tvrdý límec, čtyři pásky na rukávech a s pečlivě upraveným vousem vypadá upjatě a důstojně. Důvěryhodný vzhled byl tehdy pro kapitána lodi stejnou výhodou, jakou je dnes pro pilota dopravního letadla.
Mezi cestujícími byl velmi oblíbený a mnoho cestujících si dokonce měnilo plánované trasy na lodi jen aby se plavili s ním.
O postavení, které měl kapitán Smith nejen v námořních kruzích, ale ve společnosti vůbec, svědčí o události, ke kterým došlo po jeho smrti. O dva roky později, v roce 1914, rozhodl starosta Lichfieldu, že si Smith zaslouží, aby mu město postavilo pomník.
H. T. Wilde (zástupce kapitána)
W. M. Murdoch (první)
Ch. H. Lightoller (druhý)
H. J. Pitman (třetí)
J. G. Boxhall (čtvrtý)
H. G. Lowe (pátý)
J. P. Moody (šestý)
Palubních důstojníků bylo na Titaniku sedm, tři z nich ve funkci strážních důstojníků (vrchní, první a druhý důstojník) a čtyři mladší důstojníci (třetí, čtvrtý, pátý a šestý důstojník). Jejich pracovní čas byl organizován podle rozdělení celého dne na šest čtyřhodinových úseků, takzvaných stráží. Od 8 hodin ráno do 12 hodin to byla "dopolední" stráž, od 12 do 16 hodin "odpolední", od 16 do 20 hodin "psí" stráž, od 20 do 24 hodin "první", od 24 do 4 hodin ráno "střední" nebo "hřbitovní" a od 4 do 8 hodin "ranní" nebo i "kávová" stráž. Jejich počátek oznamovalo osm úderů na zvon umístěný na navigačním můstku, potom zvon zazněl ještě každou půlhodinu a celou hodinu.
Při započetí každé čtyřhodinové služby přišel na můstek nový strážní důstojník vystřídat předchozího. Prověřil pozici lodi, její kurs a rychlost, srovnal tyto údaje se záznamem na tabuli v kormidelně a s mapou, vyslechl od důstojníka, který právě skončil, informace o počasí, bezdrátových depeších a všech dalších skutečnostech, které by jej mohly zajímat nebo být důležité pro průběh jeho služby. V noci se končící důstojník vždy ještě několik minut zdržel, než si zrak jeho nástupce zvykl na temnotu obklopující loď. Teprve poté nový strážní důstojník převzal službu. Od té chvíle byl odpovědný za vše, co se po dobu jeho služby na lodi a v souvislosti s její plavbou dělo a stalo. Přijímal pravidelná telefonická hlášení docházející na můstek z různých míst, rozhodoval o všech opatřeních, která bylo nutno učinit, a dával závazné pokyny všem ostatním členům posádky. Pouze v případě naléhavé potřeby, nouze nebo mimořádné události informoval strážní důstojník kapitána, který se jinak na navigačním můstku zdržoval jen podle svého vlastního uvážení.
Spolu s novým strážním důstojníkem nastupoval službu i jeden z mladších důstojníků. Bylo zvykem, že strážní důstojník měl své stanoviště na návětrné straně a mladší důstojník na závětrné straně navigačního můstku, aby byla neustále zajištěna kontrola na obou stranách lodi. Mladší důstojník plnil po dobu služby řadu úkolů, včetně sledování úchylky kompasu, obstarával telefon, dohlížel na kormidlo a v případě potřeby odcházel podat hlášení kapitánovi. Jeho hlavní povinností bylo ulehčit strážnímu důstojníkovi, na kterém spočívala všechna odpovědnost a jehož pozornost neměla být zatěžována či rozptylována podřadnějšími úkony.
Na velkých a rychlých parnících White Star Line byla zavedena praxe, podle které strážní neboli starší důstojníci drželi čtyři hodiny službu a osm hodin odpočívali: vrchní důstojník sloužil od 2 do 6 hodin ráno a odpoledne, druhý důstojník od 6 do 10 hodin ráno a večer a první důstojník od 10 do 2 hodin v noci a v témže časovém úseku přes poledne. Mladší důstojníci měli čtyři hodiny služby a čtyři hodiny odpočinku, v případě takzvané "psí" stráže, to jest od 16 do 20 hodin odpoledne, se vyměnili po dvou hodinách, aby byl dosažen lichý počet služeb a tím se zajistilo, že nebude na téhož důstojníka připadat každý den plavby služba ve stejné době. Při výměně strážních důstojníků přicházel na můstek i nový kormidelník, aby se ujal kormidla, a současně se také měnily hlídky.
Získat místo důstojníka na jednom z velkých transatlantských parníků bylo touhou těch nejschopnějších a nejnadanějších mladých mužů britského obchodního loďstva. Mladí námořníci se proto ze všech sil snažili vyniknout a usilovně pracovali, aby vytoužené mety dosáhli. Po několika letech tvrdé dřiny, většinou na plachetních lodích, skládali poddůstojnické zkoušky, poté v některé z námořních škol studovali matematiku, námořní astronomii, nautiku a navigaci. Následoval další pobyt na moři a složení důstojnických zkoušek. Teprve potom bylo možno pomýšlet, opět po náročných zkouškách, na získání kapitánského patentu, který svému nositeli přiznával oprávnění velet na moři.
Společnosti jako Cunard a White Star Line dokázaly, díky svému prioritnímu postavení v transatlantské osobní a poštovní přepravě, do svých služeb získat ty nejlepší důstojníky, nejschopnější navigátory a námořníky. White Star Line vyžadovala od zájemců o zařazení na důstojnické místo na některé ze svých velkých lodí, aby prošli školou mořeplavby na plachetnicích, aby měli příslušná osvědčení, pokud možno kvalifikaci Extra Master, a aby náleželi k zálohám britského válečného námořnictva.
Je proto přirozené, že při obsazování důstojnických míst na Titaniku, svém nejnovějším a největším parníku, rejdařství vybralo ty nejlepší.
Kapitán a sedm důstojníků, kteří se střídali na můstku Titaniku při jeho panenské plavbě, bezesporu náleželo k elitě britského obchodního loďstva. Velká rejdařství jako Cunard nebo White Star Line dobře věděla, proč provádějí tak přísný výběr a kladou tak vysoké požadavky na velitele a důstojníky svých poštovních a pasažérských lodí. Dobré platy, záviděníhodná strava, prostorné kajuty a pravidelné dovolené, to byla jen jedna, ta světlejší stránka služby na transatlantských parnících. Existovala ještě druhá stránka, méně zářivá. Nároky na odolnost důstojníků a zátěž, jaké byla během plavby po frekventovaných severoatlantských trasách vystavena jejich nervová soustava a psychika, byly obrovské a jen ti nejzdatnější mohli vydržet.
R. Hitchens
A. Ollivier
Hogg, Evans
Symons, Jewell
Fleet, Lee
Společnost White Star Line zpravidla zaměstnávala na větších lodích šest mužů hlídkové skupiny. Neměli jinou povinnost než ve dne v noci, dva současně, držet hlídku na stanovišti na předním stožáru. Dvě hodiny sloužili a čtyři hodiny odpočívali. Hlídky ve vraním hnízdě pozorně sledovaly okolní vody a hlásily na můstek vše, co uviděly, jako například kouř na obzoru, vzdálená světla, trosky, předměty na hladině a samozřejmě i plující ledovce. Muži, kteří vykonávali tuto činnost po dlouhou dobu, byli natolik zkušení, že jim nic neuniklo, a už na velkou vzdálenost dokázali rozpoznat, ať už prostým okem nebo dalekohledem, každý předmět nebo úkaz. Byla to samozřejmě služba velmi namáhavá, vyžadující po celou dobu stoprocentní soustředění a pozornost, zejména za špatného počasí a snížené viditelnosti. Proto také, kromě pravidelného měsíčního platu, dostávali za každou absolvovanou plavbu ještě zvláštní příplatek ve výši pěti šilinků.
George Alfred Hogg
Měl 29 let. Narodil se ve městě Hull 6. března 1883. Oženil se a měl dvě děti. Před Titanikemsloužil na Dongole. Na moři byl 13 let.
Alfred Frank Evans
Bylo mu 24 let. Narodil se ve městě Hampshire a žil v Southamptonu. Před tím než nastoupil naTitanic, sloužil na Oceaniku.
George Symons
Měl 24 let. Narodil se ve městě Weymouth 23. února 1888. Před Titanikem pracoval naOceaniku.
Archibald Jewell
Narodil se 4. prosince 1888. Byl to syn Johna Jewella (námořníka) a Elizabeth Jewell. Jeho matka zemřela při porodu 9. dubna 1891.
Frederick Fleet
Narodil se v Liverpoolu 15. října1887. Nevěděl kdo jsou jeho rodiče. Žil u pěstounů. Ve 12 letech šel do učení a v 16 skončil. V roce 1903 se stal námořníkem a zanedlouho se vypracoval na kvalifikovaného námořníka. Před nástupem na Titanic se plavil na Oceaniku.
Reginald Robinson Lee
Narodil se v Bensingtonu, Oxfordshire v roce 1870. Pracoval na Olympiku.
Bezdrátová telegrafie, umožňující vydání lodních novin, byla jedním ze zázraků nastupujícího dvacátého století. Při přednášce proslovené v polovině roku 1911 Guglielmo Marconi, muž, který měl o ni největší zásluhy, pravil: "Ti, kdo absolvují dlouhé cesty po moři, již nejsou odtrženi od ostatního světa. Obchodníci pokračují za přijatelné poplatky v korespondenci se svými kanceláři v Evropě a v Americe, cestující si mohou vyměňovat společenské pozdravy a vzkazy s přáteli na pevnině, na palubách velkých parníků mohou být denně vydávány noviny informující o hlavních událostech dne.
Hlavní dobrodiní radiotelegrafie však spočívá v tom, že umožňuje lodím, které se ocitly v potížích, spojit se s plavidly plujícími v blízkosti nebo s pobřežními stanicemi.
Radiostanice Titaniku byla nejmodernější a nejvýkonnější s výjimkou stanice Olympiku - jaká kdy byla na kterékoli obchodní lodi instalována. Ve dne byl její dosah od 250 do 400 mil a v noci až 2 000 mil. Titaniku byl stanoven volací znak MGY. Radiotelegrafickou kabinu tvořily tři místnosti: v první byl instalován přijímač, operační stůl a kontrolní zařízení, ve druhé vysílačka a třetí sloužila jako ložnice telegrafistů. Elektrickou energii dodával stanici generátor poháněný parním strojem, v případě nouze mohla užít generátor na naftu, umístěný na člunové palubě, nebo baterii akumulátorů. O obsluhu radiostanice se starali dva muži: starší operátor Jack Phillips a mladší operátor Harold Bride.
Oba telegrafisté si rozdělili služby tak, že Phillips byl u aparatury od 8 hodin večer do 2 hodin po půlnoci, pak nastoupil Bride, který končil v 8 hodin ráno. Přes den sloužil do 2 hodin odpoledne Phillips, po něm Bride do 8 hodin večer, ale v rámci této obecné dohody se střídali tak, jak jim to nejlépe vyhovovalo.
Důležitou součástí práce obou telegrafistů, zejména v noci, bylo přijímání zpráv. V přesně stanovenou dobu, kdy silný vysílač v Poldhu na východoamerickém pobřeží zahajoval hlavní zpravodajskou relaci, Phillips, který míval v tu dobu směnu, oznámil všem lodím a pobřežním stanicím, že přechází na příjem zpráv, a naladil přijímač na příslušnou vlnu. Zakrátko se ozvala stanice v Poldhu vysílající pro lodi, jejichž majitelé uzavřeli s Marconiho zpravodajskou službou příslušnou dohodu. Operátor se sluchátky na uších rychle zapisoval série Morseových znaků se stručnými informacemi o všech významných událostech z celého světa. Zachycoval v průměru osmnáct slov za minutu a zpravodajská relace zpravidla trvala asi půl hodiny. Když skončila, poslal záznam lodnímu hospodáři, který jej po kontrole předal tiskaři, a ráno již měli cestující v rukou čerstvé noviny. Po zpravodajské relaci následoval dlouhý blok informací a vzkazů určených různým lodím plujícím ve vodách severního Atlantiku. Povětšinou byl signál jasný a srozumitelný, nicméně se při atmosférických poruchách stávalo, že radiotelegrafista nezachytil vše, co potřeboval, a musel o chybějící části relace žádat jiné poblíž plující lodi, které měly víc štěstí.
Zbytek denní i noční doby radiostanice Titaniku přijímala a vysílala stovky různých zpráv a vzkazů, podstatnou část z nich tvořily depeše soukromého charakteru, odesílané cestujícími nebo jim adresované. Zkušený telegrafista dokázal rozeznat řadu svých kolegů na jiných lodích nebo na pobřežních stanicích podle osobitého "rukopisu", kterým se vyznačovalo vysílání toho či onoho z nich. Mnozí se znali ze škol stejné společnosti a pravidelně si i na vzdálenost mnoha set mil popřávali "dobrou noc" a "dobré ráno" a vyměňovali přátelské pozdravy.
Služební postavení lodních radiotelegrafistů bylo zvláštní. Nepatřili k lodním důstojníkům, odlišovali se od nich i uniformou - například Phillips a Bride nosili uniformu příslušníků Marconiho námořní služby - a vyplácela je příslušná radiotelegrafická společnost. S posádkou a s důstojníky - zejména na velkých osobních parnících - se nijak blíž nestýkali, mnohdy je ani všechny neznali. Jejich světem byla radiotelegrafická kabina, kterou jen zřídkakdy opouštěli. Náročná a vyčerpávající služba jim nedovolovala příliš se rozptylovat, často měli tolik práce, že jen taktak stihli v lodní jídelně oběd nebo večeři. A to vše za velmi skromný plat: například měsíční mzda mladšího radiotelegrafistyTitaniku vypláceného Marconiho společností činila čtyři anglické libry. V prvních desetiletích dvacátého století mohli tedy vykonávat funkce radiotelegrafistů na zaoceánských parnících jen skuteční nadšenci, kteří zcela propadli fascinujícímu kouzlu světa elektromagnetických vln.
W. H. Hartley (kapelník)
J. Hume (houslista)
F. Clarke (basista)
R. Bricoux (čelista)
W. T. Brailey (klavírista)
G. Krins (houslista)
J. W. Woodward (čelista)
P. C. Taylor (čelista a klavírista)
Lodní orchestr Titaniku tvořila skupina osmi hudebníků, sedm z nich byli Angličané a jeden Francouz.
Wallace Henry Hartley
Kapelník Wallace Henry Hartley pocházel ze staré muzikantské rodiny. Zpočátku vystřídal několik hotelových orchestrů, nějakou dobu hrál v orchestru Cunardovy Mauretanie a na začátku roku 1912 ho White Star Line získala pro první plavbu Titaniku.
Jock Hume
Houslista Jock Hume byl přes svoje mládí na lodích White Star Line už dobře známý a velmi oblíbený jak u cestujících, tak u posádek. V předchozím roce hrál na Olympiku a po jeho srážce s křižníkem Hawke ho matka opakovaně prosila, aby se už na moře nevracel. Jock se však chtěl brzy oženit, potřeboval peníze a rejdařství nabídlo lákavou mzdu.
Fred Clarke
Jeho kolega, basista Fred Clarke z Liverpoolu, přestože nikdy předtím na moři nebyl, nastoupil naTitanic z obdobného důvodu - zimní koncertní sezóna skončila a musel podporovat ovdovělou matku.
Robert Bricoux
W. Theodore Brailey
Čelista Robert Bricoux ze severofrancouzského Lille a klavírista W. Theodore Brailey přišli z parníku Carpathia.
G. Krins
J. W. Woodward
P. C. Taylor
I poslední tři z hudebníků, Angličané G. Krins, J. W. Woodward a P. C. Taylor, byli mistry svých nástrojů.
Orchestr Titaniku, považovaný mnoha cestujícími za nejlepší, jaký kdy na lodi slyšeli, vyhrával od dopoledních hodin až do pozdního večera a stálý zájem cestujících svědčil o mimořádné oblibě, kterou si získal hned od prvního dne.
William F. N. O'Loughlin náležel k veteránům White Star Line. Po studiích pracoval krátce jako praktický lékař v jižním Irsku a poté nastoupil u White Star Line, v jejíchž službách strávil víc než čtyřicet let. Byl starším lodním lékařem společnosti. Sloužil na Oceaniku, Baltiku, Adriatiku,Olympiku a nakonec i na Titaniku. Když rejdařství vybíralo nejlepší z nejlepších pro první plavbu své nejnovější lodi, nemohl být na místo lodního lékaře jmenován nikdo jiný než dr. O'Loughlin. Jeho pomocníkem byl na Titaniku další lékař irského původu dr. T. E. Simpson, syn významného belfastského specialisty.
Gatti, Sig. Gaspare Antonino Pietro "Luigi" | Vedoucí |
Jeffery, Mr. William Alfred | Kontrolní vedoucí |
Vine, Mr. H. | Asistent kontroly |
Rousseau, Mr. P. | Šéfkuchař |
Maugé, Mr. Paul | Kuchařský úředník |
Bowker, Miss Ruth | Pokladník |
Martin, Miss Margaret "Mabel" E. | Druhý pokladník |
Coutin, Mr. Auguste Louis | Kuchař |
Monteverdi, Mr. Giovanni | Asistent kuchaře |
Charboisson, Mr. Adrian | Masový specialista |
Cornaire, Mr. Marcel | Asistent masového spec. |
Scavino, Sig. Candido | Kráječ, porcovatel |
Vicat, Mr. Jean | Rybí specialista |
Dornier, Mr. Louis A. | Asistent rybího specialisty |
Janin, Mr. Claude Marie | Polévkový specialista |
Vilvarlarge, Mr. Pierre | Asistent polévkového spec. |
Bietrix, Mr. G. | Omáčkový specialista |
Jouanmault, Mr. Georges J. | Asistent omáčkového spec. |
Bolhuis, Mr. Hendrik | Zásobář |
Jaillet, Mr. Henri | Cukrář |
Desvernine, Mr. Louis G. | Asistent cukráře |
Nannini, Sig. Francesco Luigi Arcangelo | Vrchní číšník |
Bochet, Sig. Pietro Giuseppe | Druhý vrchní číšník |
Bamfi, Sig. Ugo Basilico, Sig. Giovanni Bazzi, Mr. Narciso Casali, Sig. Giulio Gilardino, Sig. Vincenzo Pio Piazzo, Mr. Pompeo Poggi, Sig. Emilio Ratti, Sig. Enrico Rinaldo Rigozzi, Sig. Abele Rotta, Sig. Angelo Mario Sesea, Sig. Gino Urbini, Sig. Robert Valvassori, Sig. Ettore Luigi Vioni, Sig. Robert |
Číšníci |
Allaria, Sig. Battista Antonio (Baptiste) Bernardi, Sig. Battista (Baptiste) Beux, Sig. David Crovella, Sig. Luigi (Louis) de Breucq, Mr. Maurice Emil de Marsico, Sig. Gianni Donati, Sig. Italo Francesco Monoros, Mr. Jean Pedrini, Mr. Alessandro Perotti, Sig. Alfonso Peracchio, Sig. Alberto Peracchio, Sig. Sebastiano Piatti, Mr. Louis Ricaldone, Sig. Rinaldo Renato Saccaggi, Sig. Giovanni Giuseppe Emilio Zanetti, Mr. Mario |
Pomocníci |
Blumet, Mr. Jean Baptiste | Měl nastarost nádobí |
Asperlach, Mr. Georges | Asistent |
Salussolia, Sig. Giovanni | Měl nastarost sklo |
Testoni, Sig. Ercole | Asistent |
Phillips, Mr. Walter John | Zásobář |
Pachera, Mr. Jean Baptiste S. | Asistent zásobáře |
Fei, Sig. Carlo | Umývač nádobí |
Bertoldo, Sig. Fioravante Giuseppe | Asistent umývače nádobí |
Mattman, Mr. Adolf | Ledař |
Vögelin-Dubach, Mr. Johannes ("Hans _") | Specialista na kávu |
Grosclaude, Mr. Gérald | Asistent spec. na kávu |
Price, Mr. Ernest | Barman |
Zarracchi, Sig. L. | Vinař |
Turvey, Mr. Charles | Pikolík |
Tietz, Mr. Carlo | Správce |
Po srážce, poštovní úředníci rychle spěchali, aby přenesli poštovní pytle z paluby G na palubu F. Bohužel už v poštovní místnosti bylo 60 cm vody.
Gwinn, Mr William Logan
March, Mr John Starr
Smith, Mr John Richard Jago
Williamson, Mr James Bertram
Woody, Mr Oscar Scott
Hluboko v podpalubí uhelným prachem a potem pokrytí topiči a přihazovači krmili rozpálená topeniště novými a novými dávkami uhlí. Když Titanic vyplul, bylo ho v uhelných bunkrech 6 000 tun a plameny spolykaly za čtyřhodinovou směnu kolem jednoho sta tun. Na těchto mužích pracujících za mzdu taktak stačící uživit jejich rodiny, živořící v nouzových koloniích velkých přístavních měst, závisel chod obrovité luxusní lodi, oni jí dávali život a pohyb. Na zbrusu novémTitaniku sice byly pracovníí podmínky v kotelnách daleko snesitelnější než na starších lodích, ale i tak to byla pro stovky mužů úmorná dřina. Ve strojovně strojníci pozorně naslouchali chodu turbíny a pístových strojů, žádná odchylka od pravidelného rytmu nesměla uniknout jejich pozornosti.
Strojníci Elektrikáři Kotláři Hasiči Topiči Mazači Jiní
Strojníci NA ZAČÁTEK |
|
Bell, Mr Joseph | Vedoucí strojníků |
Farquharson, Mr William Edward | Starší druhý strojník |
Harrison, Mr Norman | Mladší druhý strojník |
Hesketh, Mr James H. |
|
Wilson, Mr Bertie | Starší asistent druhého strojníka |
Harvey, Mr Herbert Gifford |
Mladší asistent druhého strojníka |
Shepherd, Mr Jonathan | |
Hosking. Mr George Fox | Starší třetí strojník |
Dodd, Mr E.C. | Mladší třetí strojník |
Hodge, Mr Charles | Starší asistent třetího strojníka |
Coy, Mr F.E.G. |
Mladší asistent třetího strojníka |
Fraser, Mr James | |
Hodgkinson, Mr Leonard | Starší čtvrtý strojník |
Dyer, Mr Henry Ryland | Mladší čtvrtý strojník |
Smith, Mr James M. | Starší asistent čtvrtého strojníka |
Dodds, Mr Henry Watson "Renny" (náhradník) |
Mladší asistent čtvrtého strojníka |
Ward, Mr Arthur | |
Kemp, Mr Thomas Hulman | Extra Asistent čtvrtého strojníka - chladič |
Parsons, Mr Frank Alfred | Starší pátý strojník |
Mackie, Mr W.D. | Mladší pátý strojník |
Millar, Mr Robert | Extra pátý strojník |
Moyes, Mr William Young | Starší šestý strojník |
McReynolds, Mr W. | Mladší šestý strojník |
Creese, Mr Henry Philip | Palubní strojník |
Millar, Mr Thomas | Asistent palubního strojníka |
Elektrikáři NA ZAČÁTEK |
|
Sloan, Mr Peter | Vedoucí elektrikářů |
Ervine, Mr Albert George | Asistent vedoucího elektrikářů |
Jupe, Mr Herbert |
|
Kelly, Mr William |
|
Middleton, Mr Alfred Pirrie | |
Allsop, Mr Alfred Samuel | Druhý elektrikář |
Kotláři NA ZAČÁTEK |
|
Chisnall, Mr George Alexander |
Starší kotlář |
Fitzpatrick, Mr H. | Mladší kotlář |
Hasiči NA ZAČÁTEK |
|
Barrett, Mr Fredrick William Davies, Mr Thomas Ferris, Mr W. Ford, Mr Thomas Hendrickson, Mr Charles George Keegan, Mr James Mason, Mr J. Mayo, Mr William Peter Pugh, Mr Percy Small, Mr William Threlfall, Mr Thomas Ward, Mr J. Webber, Mr Francis Albert |
Velitelé hasičů |
Abraham, Mr C. Adams, Mr R. Allen, Mr Henry Bailey, Mr George W. "Ball, Mr W." see Carter, Mr James Barlow, Mr C. Barnes, Mr Charles "Chas" Barnes, Mr J. Barrett, Mr Frederick W. Beauchamp, Mr George William Bendell, Mr T. Bennett, Mr George Benville, Mr E. Bessant, Mr W. Biddlecombe, Mr C. Biggs, Mr E. Black, Mr Alexander Black, Mr D. {Substitute} Blackman, Mr H. Blake, Mr Thomas Blaney, Mr James Blann, Mr Eustace H. Bradley, Mr Patrick Brown, Mr Joseph James {Substitute} Brown, Mr John Burroughs, Mr Arthur Burton, Mr Edward John Butt, Mr William Camner, Mr J. Carter, Mr James také jako "Ball, Mr W." Cherrett, Mr William Victor Chorley, Mr J. Clark, Mr William Collins, Mr Samuel Combes, Mr George Cooper, Mr H. Copperthwaite, Mr B. Corcoran, Mr Dennis Couper, Mr Robert Crimmins, Mr James Cross, Mr W. Cunningham, Mr B. Curtis, Mr A. Diaper, Mr J. Dilley, Mr John Doel, Mr Frederick Doyle, Mr Lawrence Dymond, Mr Frank Flarty, Mr E. Fraser, Mr J. Geer, Mr Alfred Ernest {Substitute} Godley, Mr George Golder, Mr M. W. Graham, Mr Thomas G. Graves, Mr Sidney Frank Grodidge, Mr Ernest Edward Haggan, Mr John (or Hagan) Hall, Mr J. Hallett, Mr George Hands, Mr B. Hannam, Mr George Harris, Mr E. Harris, Mr Frederick Hart, Mr Thomas Hasgood, Mr R. Head, Mr A. Hodges, Mr W. Hosgood, Mr Richard {Substitute} Hunt, Mr T. Hurst, Mr Charles John Hurst, Mr Walter Instance, Mr T. Jacobson, Mr John James, Mr Thomas Jarvis, Mr W. Joas, Mr N. Judd, Mr Charles E. Kaspar, Mr Franz Vilhelm Kemish, Mr George Kerr, Mr Thomas Kinsella, Mr L. {Substitute} Lahy, Mr T. E. Light, Mr C. Light, Mr W. Lindsay, Mr William Charles Lloyd, Mr W. {Substitute} Major, Mr William Marrett, Mr G. Marsh, Mr Frederick Charles Mason, Mr Frank Archibald Robert May, Mr Arthur Mayzes, Mr Thomas McAndrew, Mr Thomas McAndrews, Mr William McCastlen, Mr W. McGarvey, Mr Edward McGaw, Mr Errol McGregor, Mr J. McQuillan, Mr William McRae, Mr William Alexander Milford, Mr George Mintram, Mr W. Moore, Mr John J. Morgan, Mr Thomas A. Murdock, Mr William ("William John Murdoch") Nettleton, Mr George Noon, Mr John Norris, Mr J. Noss, Mr Bertram Arthur Noss, Mr Henry Nutbean, Mr William Oliver, Mr H. Othen, Mr Charles Paice, Mr Richard Charles John Painter, Mr Charles Painter, Mr Frank Pearse, Mr J. Podesta, Mr John Pond, Mr George Priest, Mr Arthur John Pusey, Mr Robert William Reeves, Mr F. Rice, Mr Charles Richards, Mr Joseph James Rickman, Mr G. Roberts, Mr George Sangster, Mr Charles Saunders, Mr T. Saunders, Mr W. Scott, Mr Archibald Self, Mr Edward Senior, Mr Henry ("Harry") Shea, Mr Thomas Shiers, Mr Alfred Smither, Mr Harry James ("Harry John _") Snellgrove, Mr G. Sparkman, Mr H. Stanbrook, Mr Augustus Street, Mr Thomas Albert Stubbs, Mr H. Sullivan, Mr S. Taylor, Mr John Taylor, Mr James Taylor, Mr T. Taylor, Mr William Henry Thomas, Mr James Thompson, Mr John Thresher, Mr George Tizard, Mr Arthur Triggs, Mr Robert Turley, Mr Richard van der Brugge, Mr Wessel Adrianus Vear, Mr H. Vear, Mr W. Wardner, Mr Fred Wateridge, Mr Edward Lewis Watson, Mr W. Williams, Mr E. Witcher, Mr A. Witt, Mr Henry Dennis {Substitute} Wyeth, Mr James Young, Mr Francis James |
Hasiči |
Topiči NA ZAČÁTEK |
|
Allen, Mr Ernest Avery, Mr James Frank Bevis, Mr James Henry Billows, Mr J. Binstead, Mr Walter Blake, Mr Percival Albert Brewer, Mr Henry Brooks, Mr J. Calderwood, Mr Hugh Carr, Mr Richard Stephen Casey, Mr T. Cavell, Mr George Henry Coe, Mr Harry Cooper, Mr James Cotton, Mr A. {Substitute} Crabb, Mr H. Dawson, Mr Joseph Dickson, Mr W. {Substitute} Dillon, Mr Thomas Patrick Dore, Mr A. Eagle, Mr A. J. Elliott, Mr Everett Edward Evans, Mr William Ferrary, Mr Auto (Antonio?, Anton?) Ford, Mr H. Fredricks, Mr W. Fryer, Mr A. E. Gordon, Mr J. (T.?) {Substitute?} Gosling, Mr Bertram James Gosling, Mr S. Green, Mr George Harris, Mr Frederick Haslin, Mr James Hebb, Mr A. Hill, Mr J. Hinton, Mr William Stephen Hunt, Mr Albert Ingram, Mr Charles Kearl, Mr G. Lee, Mr H. Long, Mr F. Long, Mr W. Maskell, Mr Lei Adolphus McGann, Mr James McIntyre, Mr William Mitchell, Mr Lawrence Moore, Mr R. Morrell, Mr R. Morris, Mr W. O'Connor, Mr John {Substitute} Pelham, Mr George Perry, Mr Edgar Lionel Perry, Mr H. Preston, Mr Thomas Charles Proudfoot, Mr R. Read, Mr J. Reed, Mr Robert Saunders, Mr W. Sheath, Mr Frederick Shillaber, Mr Charles Skeats, Mr W. Smith, Mr Ernest George Snooks, Mr W. Snow, Mr Eustace Philip Steel, Mr Robert Edward {Substitute} Stocker, Mr H. Webb, Mr S. White, Mr Frank Leonard White, Mr William George Wilton, Mr William Witt, Mr F. Woods, Mr H. |
|
Mazači NA ZAČÁTEK |
|
Baines, Mr Richard Bannon, Mr John Beattie, Mr Joseph Bott, Mr W. Castleman, Mr Edward Couch, Mr J. Eastman, Mr Charles Fay, Mr Thomas Gardner, Mr F. Goree, Mr Frank Gregory, Mr David Jago, Mr J. Jukes, Mr James Kearl, Mr Charles Henry Kelly, Mr James Kenchenten, Mr Fredrick Kirkham, Mr J. McInerney, Mr Thomas Moores, Mr Robert Henry Morris, Mr A. Olive, Mr Charles Pallas, Mr T. Phillips, Mr G. Pitfield, Mr William James Prangnell, Mr George Ranger, Mr Thomas G. Scott, Mr Frederick Self, Mr Alfred Henry Stafford, Mr M. Tozer, Mr James Veal, Mr Arthur White, Mr Alfred Woodford, Mr Frederick |
|
Jiní NA ZAČÁTEK |
|
Blake, Mr Seaton Coleman, Mr John Fitzpatrick, Mr Charles William N. Gumery, Mr George |
Zásobovatel |
Knowles, Mr Thomas May, Mr Arthur William |
Hasiči |
Foster, Mr A. Kenzler, Mr Augustus Newman, Mr Charles Thomas Rudd, Mr Henry |
Skladník |
Duffy, Mr William | Strojní písař |
Rous, Mr Arthur J. | Instalatér |

Po nástupu na loď rozváděli mladší důstojníci a asistenti šéfů členy posádky do jejich ubikací.
Ubytování posádky na lodi
Paluba D | |
vpředu, na přídi . |
108 topičů |
Paluba E | |
vpředu, na přídi levobok, blíže k zádi levobok, u zádi levobok, těsně za středem směrem k zádi . |
72 přikladačů uhlí 44 námořníků 62 stevardů 2. třídy 106 čišníků 24 stevardů ložnic kuchyňský pomocný personál personál restaurantu á la carte |
Paluba F | |
vpředu levobok, uprostřed lodi pravobok, uprostřed lodi . |
53 topičů 42 stevardů 3. třídy techničtí důstojníci |
Paluba G | |
vpředu | 15 vedoucích topičů 30 mazačů strojů |
Ostatní členové posádky, kteří zajišťovali nejrůznější pomocné práce - tiskaři, poslíčci, žehliči šatstva a prádla, personál tureckých lázní a ošetřoven, příslušnici lodní policie, ošetřovatelé lamp, poštovní zřízenci - byli roztroušeni v mnoha malých enklávách po celé lodi poblíž míst, kde vykonávali své povinnosti. To se týkalo zvlášť stevardů a stevardek první třídy, jejichž kajuty pro dva až čtyři členy posádky se nalézaly v koutcích širokých chodeb nedaleko komfortně zařízených apartmá cestujících první třídy.
Zdroj: www.titanicworld.cz